de Kristof Lajos
Visul de a deveni cineva în viaţă pentru orice copil devine o portiţă închisă, datorită frământărilor sociale, economice care pot interveni zi de zi în viaţa unei familii. Fiecare loc din ţara noastră e un Paradis al viselor, însă şcoala nu i-a învăţat pe prichindei că ei trebuie să îşi viseze viaţa după propriile abilităţi. Chiar dacă problemele financiare din familie poate genera insuccesul şcolar al copilului, unii dintre ei ajung să răzbească. Exemplele pozitive din istoria geniilor, precum Mozart, Eminescu, Edith Piaff, ne arată că puterea de a învinge nu ţine doar de natura materială, ci de cea a voinţei, a puterii noastre de luptă pentru a depăşi cu succes obstacolele vieţii. Vă puteţi închipui câtă faimă a avut inventatorul Edison şi câtă recunoaştere îi datorăm? Se ştie, orice copil la trei ani poate avea potenţialul unui geniu. Este creativ, expansionist, ingenios, curios, energic şi plin de viaţă, cu mare dorinţă de cunoaştere. El pune întrebări penetrante, are adesea nevoie de răspunsuri clare şi concrete, cât mai apropiate de adevărul absolut. La 10 ani, deja 95 la sută din inteligenţă generală este similară a unui adult. Acesta poate deveni un performer adevărat. Dar cu toate acestea, el are nevoi speciale de educaţie, mai multă înţelegere, afecţiune şi comunicare de la egal la egal. Ceea ce face şcoala românească, prin impunerea unor reguli stricte, în care rutina de zi cu zi, lipsa unui traseu educaţional permanent ca să le ofere condiţii de dezvoltare a creativităţii, prin metodele non-valoroase, distanţează elevul de şcoală, îl face să urască orice disciplină predată la clasă. În cazul acesta apar dificultăţi sociale, care pot genera schimbări negative majore în tabloul comportamental, împiedicându-i dezvoltarea lui pe mai departe ca om de succes. Din păcate, şcoala a devenit un compromis, un complot adevărat împotriva talentelor naturale. Genocidul social abia acum apare când o parte din populaţia tânără a ajuns „asistatul social” al statului!

Visul de a deveni cineva în viaţă pentru orice copil devine o portiţă închisă, datorită frământărilor sociale, economice care pot interveni zi de zi în viaţa unei familii. Fiecare loc din ţara noastră e un Paradis al viselor, însă şcoala nu i-a învăţat pe prichindei că ei trebuie să îşi viseze viaţa după propriile abilităţi. Chiar dacă problemele financiare din familie poate genera insuccesul şcolar al copilului, unii dintre ei ajung să răzbească. Exemplele pozitive din istoria geniilor, precum Mozart, Eminescu, Edith Piaff, ne arată că puterea de a învinge nu ţine doar de natura materială, ci de cea a voinţei, a puterii noastre de luptă pentru a depăşi cu succes obstacolele vieţii. Vă puteţi închipui câtă faimă a avut inventatorul Edison şi câtă recunoaştere îi datorăm? Se ştie, orice copil la trei ani poate avea potenţialul unui geniu. Este creativ, expansionist, ingenios, curios, energic şi plin de viaţă, cu mare dorinţă de cunoaştere. El pune întrebări penetrante, are adesea nevoie de răspunsuri clare şi concrete, cât mai apropiate de adevărul absolut. La 10 ani, deja 95 la sută din inteligenţă generală este similară a unui adult. Acesta poate deveni un performer adevărat. Dar cu toate acestea, el are nevoi speciale de educaţie, mai multă înţelegere, afecţiune şi comunicare de la egal la egal. Ceea ce face şcoala românească, prin impunerea unor reguli stricte, în care rutina de zi cu zi, lipsa unui traseu educaţional permanent ca să le ofere condiţii de dezvoltare a creativităţii, prin metodele non-valoroase, distanţează elevul de şcoală, îl face să urască orice disciplină predată la clasă. În cazul acesta apar dificultăţi sociale, care pot genera schimbări negative majore în tabloul comportamental, împiedicându-i dezvoltarea lui pe mai departe ca om de succes. Din păcate, şcoala a devenit un compromis, un complot adevărat împotriva talentelor naturale. Genocidul social abia acum apare când o parte din populaţia tânără a ajuns „asistatul social” al statului!













0 comentarii:
Trimiteți un comentariu